dinsdag 31 januari 2012

Impuls , 53,50 x 6,63 x 2,46 ,502 ton , Bouwjaar 1964 , Werf Minerva te Amsterdam (Nederland ) , 346 pk Stork en 120 pk kopschroef , ex Tonny , ex Ridi , ex Corrie , ex Actania , ex Impuls , eigenaar Marine Transport &amp; Service BV in Stein , ENI 02006102</strong></em>Foto gemaakt door Jan Walpot.De Impuls hier in de opvaart op 29-04-2010 in St.Goar.http://binnenvaartlog.nl/?p=4093

Beaufort , 135,00 x 15,00 x 4,60 , 6975 ton , Bouwjaar 2010 , Werf Breko Marine in Eregli ( Turkey ) en Breko in Papendrecht ( Nederland ) , 2 x 1800 pk ABC en 2 x 700 pk Cummins - Oudakker boegschroef , eigenaar Beaufort-Trans AG (van den Meerssche) in Basel , ENI 02333156Foto gemaakt door Paul in Hansweert.http://binnenvaartlog.nl/?p=4088

Cadensia , 109,99 x 10,99 x 2,82 , 2341 ton , Bouwjaar 1958 , Werf Ruhrorter Schiffswerft in Duisburg ( Duitsland ) , 1320 pk SKL , ex Malm 6 , ex Haniel 98 , ex Jasperina , ex Roger , ex Grace de Dieu , eigenaar D. Dekeersmaecker in Gent , ENI 06001935http://binnenvaartlog.nl/?p=4074

Piz languard , 109,46 x 11,25 x 3,59 , 3069 ton , Bouwjaar 1988 , Werf Vahali in Gendt ( Nederland ) , 1500 pk Deutz , ex Noviomagum IX , ex Piz Languard , eigenaar Fluvia AG in Basel , ENI 07001713Foto gemaakt door Walter Vercruysse in Vlissingen http://binnenvaartlog.nl/?p=4046

Viking Karve , 81,20 x 10,17 x 2,63 , 1564 ton , Bouwjaar 2006 , Werf Veramar Group in Chvalatice ( Czech Republic ) , 1197 pk MTU , eigenaar Haverkamp Tankvaart in Papendrecht , ENI 02327296Foto gemaakt door Fred Trooster.http://binnenvaartlog.nl/?p=4066

zaterdag 21 januari 2012

Dordrecht 5 rond 1960 op het IJsselmeer.Foto gemaakt door Arie Kalis.http://binnenvaartlog.nl

Kleurenfoto 1962 in oude sluis 1(nu jachthaven) in Oosterhout (onderweg naar Tilburg)Foto gemaakt door Arie Kalishttp://binnenvaartlog.nl

Foto is genomen in 1961 of 1960 op bekend punt (Zuidhorn, Hoendiep) vanaf de wal van Starkenborghkanaal tssen Gaarkeuken en Groningen(geladen onderweg naar Groningen).Foto gekregen van Arie Kalishttp://binnenvaartlog.nl

Foto genomen in 1961 in de Julianahaven te Dordt met aan binnenzijde Dordrecht 11(schipper Henk Walpot) met zoons. Jongen met bezem in roeiboot ben ik,Arie Kalis.http://binnenvaartlog.nl

Dordrecht 17 oude zaak.Foto gemaakt door Arie Kalis.http://binnenvaartlog.nl

Oude zaak beneden de bruggen met Dordrecht 1 ook genomen in 1970Foto gekregen van Arie Kalishttp://binnenvaartlog.nl

Dordrecht 10 met Dordrecht 6 en 17 genomen in de zomer van 1970 in de Jualianahaven te Dordrecht.1 foto genomen in 1961 in de Julianahaven te Dordt Foto gemaakt door Arie Kalis.http://binnenvaartlog.nl

Helena , 21,40 x 4,15 x 0,85 , Bouwjaar 1909 , Werf Hendriks in Dodewaard ( Nederland ) , Lister JP3 uit 1943 , (brandmerk) “251 B Arnh 1951” , type schip Hagenaar , BHS-nummer 13737Foto gemaakt tijdens Boat Giet Oan in Sneek op 22-072011.http://binnenvaartlog.nl/?p=3813

donderdag 19 januari 2012

Myzako , 109,86 x 11,45 x 3,65 , 3282 ton , Bouwjaar 2009 , Werf Nizhegorodsky Teplohod in Bor ( Rusland ) en G.S.P. Projects bvba in Antwerpen ( Belgie ) , 1800 pk ABC en 675 pk Scania – Veth-Jet , eigenaar GSK Shipping bvba (G. de Bruyne) / A. Noppe in Antwerpen , ENI 06105028http://binnenvaartlog.nl/?p=3744

Emstank , 83,54 x 9,08 x 2,95 , 1500 ton , Bouwjaar 1970 , Werf Weserwerft in Minden ( Duitsland ) , 750 pk Deutz , ex 3 x Aro 4 , eigenaar E. Klimmek in Essen , ENI 04606340In 1985 is de Aro 4 in tweeen gedeelt. Voor en middenschip aan het achterschip van de Eiltank 3 gezet 4601280. Achterschip aan de Eiltank 11 4606340 gezet.Foto gemaakt op 09-01-2012 in sluis Heumen.http://binnenvaartlog.nl/?p=3740

A.S II , 10,40 x 3,10 x 1,38 , Bouwjaar 1923 , Werf Scheepswerf "Concordia" v/h. Fa.S.Seijmonsbergen in Amsterdam , 1 x 2 cilinder Samofa nr:4947 type 2 S108 uit 1961 Vermogen 30 apk =22KW , ex A.S II , ex 2 x Drecht , ex 2 x Remco , ex 3 x Onrust , eigenaar J.Algera in Leeuwarden , ENI 2004797Foto gemaakt op 13-09-2009.De A.S.II heet nu Anna Baukje en is in bezit van A.de.Haan in Leeuwarden.http://binnenvaartlog.nl/?p=3732